Při pražské IVCA Rally 1993 jsme připravili trať závodu na 1 míli, což je klasická disciplína, která se pořádá od dob prvních vysokých kol. Pochopitelně se vypisuje při všech IVCA rally. Jet se mělo na Letné, ale náhlá bouřka a průtrž mračen nás rozehnala, takže se snad poprvé v historii IVCA závod na jednu míli nejel. V následujícím roce jsme si uspořádali „míli“ pro sebe, jak napsal ve své výzvě Jan Bejšovec, byla jaksi zkušební. V roce 1995 už ale prohlásil, že se jede potřetí. Na počest I. a současně neuskutečněného ročníku jsme hodlali vztyčit u místa startu a cíle pamětní kámen, jehož model vytvořil akad. sochař Jan Roith. Byl krásný, ale ke skutečnému odhalení kamenného památníku nedošlo. Nebo vlastně došlo, avšak jinak, s podrobnostmi ale nechceme návštěvníky našich stránek obtěžovat.
Při třetím ročníku se ustálilo datum pořádání Pražské míle, jímž je první sobota v listopadu.
Výjimečný charakter dostala tato akce díky rejům na vysokých kolech. V roce 1898 vydal Josef Erlebach útlou brožurku „Návod, jak cvičiti a prováděti reje na velocipedu“, v té době ovšem už na velocipedech nízkých. Spiskem se inspiroval Honza Roith a vytvořil choreografii rejů šitou pro jezdce na vysokých kolech, jedinečnou atrakci, složenou ze zipu, šavlovačky, zabijačky, smrťáku a podobných figur. Sestavu tehdy secvičilo devět nejzdatnějších velocipedistů, ochotných investovat do projektu nejen svaly, zručnost, cit pro rovnováhu a špetku odvahy, ale zprvu i jód a flastry. Od té doby se letenské dopoledne zahajuje a končí právě těmito akvabelami na vysokých kolech. Sedmiminutovou choreografii na předehru k opeře Straka zlodějka od Gioacchina Rossiniho předvedlo rejové družstvo ČKV 1880 na mnoha akcích nejen v Čechách, ale i ve Francii, Německu, Belgii a Rakousku. Sukces zajištěn.
V posledních letech je program Pražské míle ustálen. Na asfaltové cestě „Stalinova záprdelí“ se před desátou hodinou scházejí diváci, obsloužení svařákem (děkujeme, Tomáši Kačírku) a záplavou napečených dobrot (děkujeme milované manželky a příznivkyně). Úderem 10. hodiny vystřihneme reje, pak vykonáme jízdu všech, kdo přijeli s vysokým kolem (v posledních letech na 40 jezdců z Čech i Moravy), následuje Pražský šnek, čili vyřazovací soutěž v pomalé jízdě (děkujeme Stando Kalino), pak repete rejů, na Letné končíme skupinovou fotografií všech účastníků, nakonec všech přítomných členů ČKV 1880. Z Letné zamíříme do některé předem zvolené restaurace, kde „Míli“ zakončíme mudrováním o kolech.
Pozvánky, na níž jsou reje hlavním bodem programu, tvoří s tiskne Karel Čejka, zhusta s využitím fotek Honzy Bejšovce. Pozvánky jsou jednou z našich vizitek.